Pieniądze dają szczęście
3 grudnia 2012, 14:12Wbrew popularnemu twierdzeniu, pieniądze dają szczęście. Jednak pod pewnymi warunkami. Z badań opublikowanych przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne dowiadujemy się, że zarówno w krajach bogatych jak i ubogich na szczęście poszczególnych ludzi składa się połączenie osobistego bogactwa, stanu posiadania oraz podejścia do życia.
Szympansy i orangutany przechodzą kryzys wieku średniego
20 listopada 2012, 10:20Szympansy i orangutany doświadczają kryzysu wieku średniego. Międzynarodowy zespół naukowców doszedł do tego wniosku, testując hipotezę, że wzorce ludzkiego dobrostanu w ciągu życia wyewoluowały u wspólnych przodków człowiekowatych.
Mam moc, nie odzwierciedlam wszystkich
16 października 2012, 15:31Evan Carr z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego sprawdzał, w jaki sposób poczucie mocy i status wpływają na mimikrę (odzwierciedlanie) w zakresie uśmiechu i gniewnego marszczenia brwi. Okazało się, że uśmiech "chadza" bardziej krętymi ścieżkami, niż się dotąd wydawało.
Testosteron jak serum prawdy
11 października 2012, 09:53Testosteron jest męskim hormonem kojarzonym z agresją czy tendencją do podejmowania ryzyka. Ostatnie badania wykazały jednak, że sprzyja zachowaniom społecznym. Gdy mężczyznom podawano testosteron, kłamali rzadziej niż po zaaplikowaniu placebo (PLoS ONE).
Dostosowując się do robota, zaczynają lepiej chodzić
30 sierpnia 2012, 09:22Idąc razem, ludzie nieświadomie synchronizują chód. Rozwikłując mechanizm tego zjawiska, japońscy naukowcy opracowali cyfrowego towarzysza (Walk Mate), który poprawia stabilność, mobilność i jakość życia ludzi z chorobą Parkinsona.
Precz, przeklęta plamo, czyli jak niedoświadczeni gracze eliminują poczucie winy
13 lipca 2012, 11:26Po brutalnej grze wideo niedoświadczeni zawodnicy przejawiają efekt lady Makbet. Doświadczają silniejszego dystresu moralnego i poproszeni o wybór czegoś dla siebie, częściej decydują się na artykuły higieniczne, np. żele pod prysznic, pasty do zębów czy dezodoranty.
Kryzys napędzany testosteronem
14 czerwca 2012, 14:17Dr John M. Coates, neurobiolog z Uniwersytetu w Cambridge, a jednocześnie były handlowiec pracujący dla Goldmana Sachsa, Merrill Lynch i Deutsche Banku, specjalizuje się hormonalnych podstawach decyzji finansowych. Jego ostatnia książka pt. "The Hour Between Dog and Wolf" dotyczy w dużej mierze testosteronu, od którego wszystko się zaczyna. W tym wypadku kryzys.
Déjà vu to kwestia układów
28 maja 2012, 16:53Wykorzystując grę The Sims, prof. Anne Cleary z Uniwersytetu Stanowego Kolorado wykazała, że déjà vu jest z większym prawdopodobieństwem wywoływane przez sceny z układem przestrzennym zbliżonym do czegoś, z czym wcześniej się zetknęliśmy. Treść nie ma znaczenia, kluczowe wydaje się ustawienie.
W przypadku marki my to nie to samo co ty i coś...
17 maja 2012, 11:45Wydawałoby się, że użycie w reklamie słowa "my" powinno działać tylko i wyłącznie pozytywnie, zwiększając poczucie bliskości i lojalności w stosunku do marki. Niestety, to nie do końca prawda, bo reakcja konsumentów zależy od początkowego stosunku do reklamowanego bytu. Jeśli związek nie był zbyt zażyły, tykanie, a właściwie "mykanie", jest postrzegane jako przekroczenie granic.
Nierzeczywiste, ale skuteczne
17 kwietnia 2012, 06:05Nowozelandzcy naukowcy wykorzystali tzw. rozszerzoną rzeczywistość (AR od ang. augmented reality) do leczenia arachnofobii, czyli lęku przed pająkami.